4-liff

Det är svårt att vara cool.
Idag repade vi våra nya låtar och dom känns jävligt bra. Eller dom svänger iallfall, eller jag tyckte det då iallfall.hehe. Nu när jag hör inspelningen som är bra och pianot låter fint där med slingan osv. så börjar jag ändå tvivla som fan. Jag blir så jävla rädd för att de ska låta som rock eller någon annan vidrig genre. Fast det kännts bra när vi inte tänkt så mycket på just vilken genre vi spelar när vi repat de två senaste så känns det samtidigt jävligt osäkert på om det är rätt. Jag ska inte klaga men när jag hörde inspelningen nyss (x100) så lät det ju faktiskt lite som sugarplum vs. billie the vision and the dancers. Jag vet inte, men min röst låter ju litelite som viktors (sångaren i sugarplum) där i refrängen. Rock liksom. Inte min tepåse, inte alls.

Kollar just nu på emmabodaspelningen i somras. Måste ju vara alla indiebands stora dröm: att spela på Emmabodafestivalen moaha. Men fan vad jag skäms när jag ser den. Vi matchar ja men typ musiken känns...haha. Min röst är inte på topp och vi röjer inte alls som vi gör nu. Åh alltså om ändå emmabodaspelningen kunde varit nu i sommar. Hadethåkan borde förstå och ge oss ännu en platta starköl och visa oss den lilla stugan där han och hans kompanjoner sitter och svettas. Hjärnorna bakom mästerverket. Men spelningen är lo-fi det kan ju verka coolt om några år....just nu känns det iallfall skit.

haha fan. ett helt långt inlägg om LLP yes! älska mig för det intresse jag har.
dagens låt är iallfall trots rockinflusenser Lucky Lucky Pigeons- kniff for liff (obs! arbetsnamn)

tack för att någon orkat läst igenom detta.
(kräver ej kommentarer)

Kommentarer
Postat av: nadja

finns emmabodaspelningen för allmän beskådning nånstans? (:

hej hej amna förresten!

2007-03-15 @ 19:25:52
URL: http://catch.blogg.se
Postat av: Amna

hej hej icing-Nadja

hah. ja den finns uppe på nätet på någon stackars server. Men man får ej se den föräns om flera 100 år, då den kan vara värd ett kik...haha

2007-03-24 @ 01:34:36
URL: http://amna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0