Identitetskris

Nu får det vara slut på dessa brev till: Kamel, Amelia Haksumic, Anna Maksumie, Emma, Amena, Kemel och att inte förglömma tjejen med smak: Amma på H&M club.
Vad ska detta föreställa? något sorts undermedvetet "du-hör-inte-hemma-här"-meddelande som vi borde fattat för länge sen och döpt om oss till: Anna, Emma, Kamilla och Quentus?
Detta är ren (eller kanske inte REN) rasism.
Någon sorts placering i det svenska samhället som vi inte fattat. Som vi inte vill fatta.

Min tandläkare som jag haft sen jag flyttade till SWE, VET att jag heter AMNA men på papperen och i receptionen säger de ANNA. Det är verkligen hemskt och jag borde skicka arga mail och skrika mitt namn i allas ansikten och TEXTA TYDLIGARE nästa gång. För jag lägger verkligen ner extra enegri på "texta tydligt"-fältet och försöker verkligen få folk att fatta vad det står. Men jag ha rinte orkat p.g.a att "det bara är en bokstav"!!!!!!!!!!

Idag när jag skulle skirva mitt namn på ett papper märkte jag att all denna undermedvetna rasism har fått mig själv emot mig!! Jag har slutat använda apostrofen över c:et i mitt efternamn. Det är inget jag valt, utan något jag tvingats till för att bokstaven inte finns i det svenska alfabetet. Jag upptäckte att jag i många år varit Amna [Maksumik] istället för Amna [Maksumich]. uhh.

Så kommer jag hem och upptäcker ett brev till Amila Haksumic. Rev sönder det, och nej HAKSUMIC kommer inte på klubbmötet Esprit!

*blattepower*

nu blir det svensk upp till kamp!

Kommentarer
Postat av: Goran

WOHO!!!! :)
Jag är helt klart på!
Fortfarande mardrömmar om när jag skaffade lånekort på biblioteket.

2007-09-25 @ 17:55:29
Postat av: Amila

Vilken vågbrytare är du AMMNNA!
Rätt ska vara rätt.
På mitt Scandic kort står Maksumuic. Jag klagade till tjejen på hotellet och jag ska nu få nytt kort med rätt efternamn.
Rätt ska vara rätt.
Jag är stolt efter din kamp.

2007-09-25 @ 22:55:46
Postat av: amina

you go blackhead! so proud of you
/amina aka camilla

2007-10-02 @ 13:14:05
URL: http://aminasollie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0